Personuppgiftspolicy
Version januari 2025
Din integritet är viktig för oss på Ditt Kontor med Hjelmar AB (nedan kallat DK). Vi ansvarar för den personliga information som du delar med oss. Den här policyn förklarar hur vi samlar in, hanterar och skyddar dina personuppgifter så att du kan känna dig trygg när du använder våra tjänster.
1. Vilka är Ditt Kontor?
Vi är Ditt Kontor med Hjelmar AB, organisationsnummer: 556896-8712, och vår hemsida är https://dittkontor.se.
DK är personuppgiftsansvarig, och ”du” i denna policy avser våra kunder, besökare och användare av våra tjänster.
Du kan kontakta oss på:
- Post: Ditt Kontor med Hjelmar AB, Medevivägen 61, 591 50 Motala
- Telefon: 0141-800 80
- E-post: info@dittkontor.se
2. Vilket tillämpningsområde gäller denna personuppgiftspolicy?
Denna policy gäller när du:
- Besöker vår hemsida https://dittkontor.se.
- Använder våra tjänster.
- Kontaktar oss via e-post, telefon, chatt eller sociala medier.
Personuppgifter är all information som kan kopplas till dig som person, till exempel namn, e-postadress eller telefonnummer.
3. Vilka personuppgifter samlar vi in och varför?
Vi behandlar dina personuppgifter för att:
- Fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund.
- Hantera förfrågningar från potentiella kunder.
- Kommunicera och ge service
Vi behandlar uppgifter med stöd av:
- Avtal – t.ex. när du är kund hos oss
- Rättslig förpliktelse – t.ex. bokföringslagen
- Samtycke – t.ex. nyhetsbrev eller marknadsföring
- Berättigat intresse – t.ex. löpande kundkontakt
Som personuppgiftsansvarig ser vi till att dina uppgifter hanteras säkert och i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (inklusive GDPR). Vi behandlar aldrig känsliga personuppgifter utan ditt uttryckliga samtycke.
Vi sparar uppgifterna så länge de behövs för syftet eller enligt lagkrav. Till exempel sparas redovisningsuppgifter i tio år. Därefter raderas eller anonymiseras uppgifterna.
4. Säkerhet
Vi skyddar dina uppgifter med både tekniska och organisatoriska åtgärder, bland annat:
- Begränsad åtkomst – endast behörig personal får se dina uppgifter
- Åtkomstkontroller till våra system
- Tydliga interna rutiner för informationssäkerhet
Oombedda personuppgifter (t.ex. spontana mail) sparas i max en månad, förutom vid jobbansökningar eller supportärenden.
5. DK som personuppgiftsbiträde
Om du är kund är du personuppgiftsansvarig för de uppgifter vi hanterar åt dig, exempelvis om dina anställda, kunder eller leverantörer. DK agerar som personuppgiftsbiträde och följer de instruktioner som avtalats i vårt personuppgiftsbiträdesavtal.
6. Underbiträden
Vi använder oss av noggrant utvalda underbiträden för vissa tjänster, exempelvis molnlagring. Alla underbiträden har avtal med oss som säkerställer att de följer GDPR samt våra interna krav på integritet och säkerhet.
7. Cookies
För information om vår användning av cookies, se vår cookiepolicy »
8. Marknadsföring
Vi kan använda dina kontaktuppgifter för att:
- Skicka erbjudanden som är relevanta för dig.
- Informera om viktiga nyheter inom våra tjänster.
Vi följer SWEDMAs etiska riktlinjer för direktmarknadsföring.
Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick.
9. Överföring av data
- Dina uppgifter lagras inom EU/EES.
- Bokföringsdata sparas i Sverige eller i länder godkända av Skatteverket.
- Vi säljer aldrig vidare dina uppgifter till tredje part.
10. Dina rättigheter
Du har rätt att:
- Begära information om vilka uppgifter vi har om dig
- Begära rättelse eller radering
- Invända mot viss behandling
- Få ut dina uppgifter (dataportabilitet)
- Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten om du anser att vi hanterar uppgifter felaktigt
11. Ändringar i policyn
Eventuella uppdateringar publiceras här. Kika gärna in med jämna mellanrum för att hålla dig uppdaterad.
